-
Thaler, A.; Anslinger, J.; Fiser, S.
-
Thaler, A.; Anslinger, J.; Ashkenazi, M.; Dahmen-Adkins, J.; Himi, H.; Karner, S.; Schlager, J.; Wicher, M.
IFZ Electronic Working Paper 1-2020
-
Interfaces of queer technologies and sexualities, 2019
Thaler, A.; Anslinger, J. & M. Wicher
-
Hofstätter, B.; Thaler, A.
IFZ Electronic Working Paper 1-2019
-
"Queering Diversity" - In Search of the Queer and the Class in Academia and Research, 2018
Thaler, A.; Jauk, D. & L. Scheer
-
IFZ Electronic Working Paper 1-2018
-
Queer-Feminist Science & Technology Studies Forum - Editorial, 2017
Thaler, A. & B. Hofstätter
-
Betrachtung bildungspolitischer Coding-Initiativen aus queertheoretischer Perspektive, 2017
In: Buckermann, P.; Koppenburger, A. & S. Schaupp (Hrsg.). Kybernetik, Kapitalismus und Revolutionen. Emanzipatorische Perspektiven im technologischen Wandel. Münster: Unrast Verlag, 191-209.
-
„Damit kannst du keinen Blumentopf gewinnen!“ – Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung, 2017
In: Dahmen, J. & A. Thaler (Hg.). Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. S. 11-20
-
Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, 2017
Hofstätter, B. & A. Thaler
-
Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung, 2017
Dahmen, J. & A. Thaler (Hg.)
Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich.
-
Wie durch gemeinsame Wissensproduktion in der Gender-Forschung soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung befördert werden kann, 2017
Karner, S.; Thaler, A. & M. Wicher
In: Dahmen, J. & A. Thaler (Hg.). Soziale Geschlechtergerechtigkeit in Wissenschaft und Forschung. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. S. 127-141.
-
IFZ Electronic Working Paper 1-2017
-
Positionspapier "Verantwortungsbewusste Forschung und Innovation" Begriffsbestimmung, Herausforderungen, Handlungsempfehlungen, 2016
Föger, N.; Garber, K.; Grießler, E.; Gschmeidler, B.; Hafellner, S.; Karner, S.; Polt, W.; Reckling, F.; Schiffbänker, H.; Schuch, K.; Thaler, A.; Weber, M.; Whitelegg, K.; Wolfslehner, D.; Wroblewski, A.
-
Queer-Feminist Science & Technology Studies Forum - Editorial, 2016
Anslinger, J.; Thaler, A.; Hofstätter, B.; Jauk, D.; Menzel-Berger, T.; Zanini-Freitag, D.; Schlager, J.; Scheer, L.; Wicher, M. & S. Kink-Hampersberger
-
Irritating, Intervening, Interacting: Doing Queer Science and Technology Studies, 2016
Hofstätter, B. & A. Thaler
-
Was wurde aus dem ‚HTL‐Kolleg für Frauen‘?, 2016
Thaler, A. & B. Hofstätter
-
Bildungswege abseits von Geschlechterstereotypen ermöglichen. ExpertInnenbeitrag für die Webseite Elternbildung, 2016
-
Learning Organisations in Science and Research: The Role of Transfer Agents in Gender Equality Change Processes, 2016
-
Thematisierung von Geschlecht und Sexualität in popkulturellen Medien als Vehikel für Technik-Lernen, 2016
Hofstätter, B.; Berger T. & A. Thaler
Kampshoff M. & C. Wiepcke (Hg.). Vielfalt geschlechtergerechten Unterrichts: Ideen und konkrete Umsetzungsbeispiele für die Sekundarstufen, S. 169-204.
-
Queer-feministische Technik-Didaktik, 2016
Hofstätter, B.; Thaler, A.
In: Balzter, N.; Cristobal Klenk, F. & O. Zitzelsberger (Hrsg.). Queering MINT. Impulse für eine dekonstruktive Lehrer_innenbildung. Barbara Budrich Verlag, S. 179-189.
-
Report of hindering and supporting factors in the process of “useITsmartly” and impact of project activities in terms of changing atti- tudes, knowledge and behavioural aspects of green IT use of youths, 2016
Berger, T.; Thaler, A. & M. Wicher
-
FOODLINKS: Building communities of practice for learning on sustainable food consumption and production, 2016
Karner, S.; Bock, B.; Hoekstra, F.; Moschitz, H.; Thaler, A.; Wiskerke, H.
In: Martinuzzi A., Sedlacko, M. [ed]: Knowledge Brokerage for Sustainable Development. Greenleave Publishing Sheffield 2016.
-
Queer Science and Technology Studies – Technik- und Wissenschaftsforschung ‘queer‘ betreiben, 2015
AG Queer STS [Anslinger, J.; Zanini-Freitag, D.; Birgit Hofstätter, B.; Kink, S.; Scheer, L.; Schlager, J.; Thaler, A. & M. Wicher]
-
Liken, sharen, lernen? Anwendungsgebiete und Potenziale sozialer Medien in der transdisziplinären Forschungspraxis, 2015
-
Technik ist überall, 2015
In: Steiner, K.; Kerler, M. & S. Schneeweiß (Hg.). Praxishandbuch. Technische und naturwissenschaftliche Qualifizierungen von Frauen. Berufsorientierung und Methoden für gendergerechte Didaktik. Resilienzfaktoren gegen die geschlechtsspezifische Segregation. Wien: Communicatio – Kommunikations- und PublikationsgmbH, S.94-96. URL: http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/AMS_PH_BO_MGGD.pdf [12.9.2015]
-
Golden Ears and Wooden Ears –Knowledge and Learning Arenas of the Audiophile Community, 2015
In: Jahrbacher, M. & G. Getzinger (eds.). Proceedings of the 14th Annual IAS-STS Conference on Critical Issues in Science and Technology Studies, 11th-12th May 2014, IFZ Eigenverlag, Graz, ISBN Nr. 978-3-9502678-3-9. DOI: 10.13140/RG.2.1.1464.9689 [26.10.2015].
-
Build to satisfy. Modellierung des NutzerInnenverhaltens in Niedrigst- und Plusenergiegebäuden: Auswirkung auf Gebäudeperformance und Zufriedenheit., 2014
Suschek-Berger, J.; Haslinger, J.; Freitag, D.; Ornetzeder, M.; Thaler, A.; Tritthart, W. & M. Wicher
-
Knowledge Brokerage in Communities of Practice. Hands on recommendations, 2014
Karner, S.; Bock, B.; Hoekstra, F.; Moschitz, H. & A. Thaler
-
Medienpartizipation ist politische Partizipation: 'Neue' Medien als Herausforderung und Gewinn für eine zeitgemäße Medien- und Technikbildung, 2014
Hofstätter, B. & A. Thaler
-
„Eigentlich war alles lustig." Evaluation des GISAlab_Mädchen Labor für Kunst und Wissenschaft.
EWP 2-2014_Gisa-Eval.pdf382.8 KB
, 2014
Hofstätter, B., Thaler, A. &. M. Wicher
IFZ Electronic Working Paper 2-2014
-
Informelles Lernen in der technologischen Zivilisation., 2014
IFZ Electronic Working Paper 3-2014
-
Wissenschaft 2.0? - Wie verändern soziale Medien das Forschen, Lehren und Lernen von WissenschafterInnen?, 2013
In: Pauschenwein, J. (Hg.). E-Didaktik – Lernen in virtuellen sozialen Räumen. Tagungsband zum 11. eLearning Tag der FH JOANNEUM am 19.9.2012. Graz: ZML – Innovative Lernszenarien (FH JOANNEUM). [26.8.2013]. [Reviewed.]
-
Hofstätter, B.; Thaler, A.
IFZ Electronic Working Paper 1-2013
-
Studie über Karriereverläufe von Frauen in der betrieblichen Forschung, 2012
Thaler, A. & B. Hofstätter
-
Geschlechtergerechte Technikdidaktik, 2012
Thaler, A. & B. Hofstätter
In: Kampshoff, M. & C. Wiepcke (Hg.). Handbuch Geschlechterforschung und Fachdidaktik. Wiesbaden: Springer, S. 285-296.
-
Sozialwissenschaftliche Begleitstudie zum HTL-Kolleg für Frauen. Überarbeiteter Gesamtbericht zur Wirkungsevaluation, 2012
Thaler, A.; Freitag, D. & B. Hofstätter
-
Women-only engineering education – a promising Austrian model initiative, 2012
Freitag, D.; Hofstätter, B. & A. Thaler
In: Béraud, A.; Godfroy A. & J. Michel (Hg.). GIEE 2011 Gender and Interdisciplinary Education for Engineers. Rotterdam: Sense Publishers, 297-308. [Reviewed.]
-
Images of science, engineering and technology. Explanatory results of a European project, 2012
Dahmen, J.; Thaler, A.; C. Pinault
In: Ada-Lovelace-Projekt Schriftenreihe – Heft Nr. 2/2012. [8.1.2013]
-
Queer perspectives on psychological studies on the relationship between sex and intelligence, 2012
Anslinger, J.; Hofstätter, B.; Käfer, J.; Kink, S.; Scheer, L.; Thaler, A. & M. Wicher
In: Berger T. & G. Getzinger (Hg.). "Proceedings of the 11th Annual IAS-STS Conference on Critical Issues in Science and Technology Studies", 7th-8th May 2012, (CD-ROM), IFZ Eigenverlag, Graz, ISBN Nr. 978-3-9502678-3-9. [26.8.2013].
-
Interdisciplinarities: Students’ Perception of Interdisciplinary Engineering Education in Europe, 2012
In: Béraud, A.; Godfroy A. & J. Michel (Hg.). GIEE 2011 Gender and Interdisciplinary Education for Engineers. Rotterdam: Sense Publishers, 209-221. [Reviewed.]
-
How smart technologies brought e-learning to another level, 2012
In: Berger T. & G. Getzinger (Hg.). "Proceedings of the 11th Annual IAS-STS Conference on Critical Issues in Science and Technology Studies", 7th-8th May 2012, IFZ Eigenverlag, Graz, ISBN Nr. 978-3-9502678-3-9. [26.8.2013].
-
Mit Interdisziplinarität und Monoedukation zu mehr Diversität in der Technikbildung
IFZ-EWP 1-2012.pdf2.33 MB
, 2012
Freitag, D.; Hofstätter, B.; Thaler, A.; Wächter, C.
IFZ Electronic Working Paper 1-2012
-
Medien und Technik-Lernen – ‚Social media’ in der Hochschullehre, 2011
Thaler, A. & B. Hofstätter
In: Pauschenwein, J. (Hg.). „Innovative Lern- und Trainingsszenarien mit Social Media“. Tagungsband zum 10. eLearning-Tag der FH JOANNEUM am 20.9.2011. ZML - Innovative Lernszenarien (FH JOANNEUM). Graz: FH Joanneum. S. 46-52. [26.8.2013]. [Reviewed.]
-
Intervention models towards more diversity in engineering education., 2011
In: Auer, M.E.; Al Zoubi, A.Y. & E. Tovar (Hg.). Proceedings of the IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) 2011. Learning Environments and Ecosystems in Engineering Education. 4th - 6th April 2011, Amman, Jordan, pp. 518-522. ISBN 978-1-61284-641-5. [Reviewed.]
-
Monoedukation in technischen Ausbildungen: Begleitevaluation des Pilotprojektes „HTL-Kolleg für Frauen“, 2011
Freitag, D.; Thaler, A. & B. Hofstätter
In: Markowitsch, J.; Gruber, E.; Lassnigg, L. & D. Moser (Hg.). Bildungsbenachteiligung, Chancengleichheit und spezielle Zielgruppen. Berlin, Münster, Wien: LIT-Verlag. S. 387-401.
-
More and ‚other’ students! How interdisciplinarity influences students’ populations in IT study programmes in Austria, 2011
Käfer, J.; Thaler, A. & C. Wächter
In: Bammé, A.; Getzinger, G. & B. Wieser (Hg.). Yearbook 2010 of the Institute for Advanced Studies on Science, Technology and Society. München/Wien: Profil-Verlag, S. 21-40.
-
Informal learning with social media and its potential for a democratisation of education, 2011
In: Hofstätter, B. & G. Getzinger (Hg.). "Proceedings of the 10th Annual IAS-STS Conference on Critical Issues in Science and Technology Studies", 2th-3th May 2011, (CD-ROM), IFZ Eigenverlag, Graz, ISBN Nr. 978-3-9502678-3-9.
-
„Learning Gender” – Das informelle Lernpotential von Jugendmedien, 2011
In: Rohn, H.; Scheer, L. & E. Zenz (Hg.). Sammelband zur Frauen Frühling Universität Graz 2009. Graz: Planet Verlag, S. 115-127.
-
Hat Technik ein Geschlecht?, 2011
In: Bammé, A. (Hg.) LIFE SCIENCES. Die Neukonstruktion des Menschen? München, Wien: Profil Verlag, S. 129-143.